X-Guard POC uitleg

De volgende afspraken dienen gemaakt te worden om er voor te zorgen dat de POC zo soepel mogelijk verloopt.

Hoe gaat de POC in zijn werking?

Super dat we een Proof Of Concept (POC) bij u gaan houden. Om ervoor te zorgen dat deze POC succesvol gedraaid wordt hebben wij hier een procedure voor opgesteld.

De volgende zaken dienen we vooraf goed af te spreken:

  • Wie is de contactpersoon/eindverantwoordelijke voor deze PoC?

    • In veel gevallen hebben we één centraal aanspreek punt die de grote lijnen uitzet.
    • Wekelijkse evaluaties vinden vaak plaats met de direct leidinggevenden op de werkvloer.
  • Hoe lang duurt de P0C?

    • Veelal duurt een PoC maximaal 3 maanden maar in veelgevallen wordt er na 1 tot 2 maanden al overgeschakeld naar een productie of definitieve omgeving.
  • Waar wordt de POC precies gehouden?

    • Inzet voor ambulant werkende mensen dus veel op afspraak of ad-hoc op bezoek of betreft het vaste locaties waar gedurende de dag of s’nachts wordt gewerkt.
  • Locaties duidelijk in kaart incl. namen va gebouwen, eventueel tekeningen plattegronden, en zones voor de juiste adressering.

    • Dit betreft de vaste locatie.
    • Voor de gebruikers die op klant bezoek gaan, dus ambulant werken, gebruiken we de navigeer functie.
      • De gebruiker geeft voor aanvang gesprek in de navigatie aan waar deze naar toe loopt, fiets of rijdt.
      • Deze locatie wordt in ons systeem opgeslagen als een binnen locatie.
      • De gebruiker zal middels de app na het verlaten van de locatie worden gevraagd of deze door hem/haar is bezocht.
      • Tijdens een alarm weten op deze manier ALTIJD waar de gebruiker zich bevindt.
  • Toestellen dienen vooraf op de goede manier geconfigureerd te worden.

    • Wordt er tijdens de PoC gebruik gemaakt van onze alarmcentrale of worden de alarmen intern opgepakt door collega’s of eigen beveiliging
    • Moeten de apps automatisch “UIT” tijdens opladen en daarna weer “AAN”  of op “RISICO”als ze van de lader worden losgekoppeld.
      • Dit kan per toestel of groep toestellen worden ingesteld.
    • Mogen gebruikers zelf ook aanpassingen doen in de instellingen van de app of opvolging?
  • Het opvolging protocol dient op de goede manier geconfigureerd te worden.

    • Mogen collega’s elkaar helpen?
      • Collega’s kunnen worden aangemerkt als Quick Response zodat ze vanuit de alarmcentrale worden aangestuurd tijdens een alarm. Deze collega’s moeten dan wel binnen 2 km. van het alarm aanwezig zijn.
      • Denk ook aan de mensen van het BHV team die per locatie verantwoordelijk zijn.
    • Inzet van ons National Quick Response team van surveillanten?
    • Inzet van Politie.
      • We kunnen politie melding uitsluiten in bepaalde gebieden of gebouwen
  • Er heeft uitleg plaatsgevonden fysiek/online aan alle deelnemers van de PoC voor dat deze van start gaat.

    • X-Guard verzocht in de meeste gevallen de complete uitrol op locatie incl. uitleg aan gebruikers en live demo met alarmcentrale of X-Guard opvolgings app.
  • Doel van de POC is duidelijk bij alle deelnemers.

    • Doel van de PoC is om de veiligheid  en het veiligheids gevoel van de medewerkers te verhogen en aan te tonen dat de organisatie met het X-Guard concept voor de juiste oplossing heeft gekozen.

Overige afspraken:

  • U krijgt namens X-Guard één vast aanspreekpunt.
  • De organisatie wijst een eindverantwoordelijke voor de PoC aan.
  • Elke week wordt op een vast moment de rapportage verstuurd naar degene die in de organisatie verantwoordelijk is voor de PoC
  • Wekelijks telefonisch contact tussen X-Guard en organisatie
    • Beide partijen hebben hiervoor de rapportage bestudeerd.
  • Tijdens de PoC kunnen wijzigingen worden doorgevoerd.
    • Meer of minder gebruikers.
    • Aanpassingen in de settingen.