Op zoek naar een BHV oproepsysteem?

  • Zeer eenvoudige BHV-knop roept direct uw beschikbare BHV’ers op
  • Te koppelen aan onze intelligent app of vaste nummers
  • Uitgebreide rapportage: nooit meer twijfels over voldoende BHV
Plan een adviesgesprek

Eenvoudig, betrouwbaar en snel

Het is van groot belang dat BHV snel ter plaatste is bij een calamiteit. Onze gemakkelijke knoppen maken het zeer eenvoudig om uw beschikbare BHV’ers op te roepen.

  • Geen ingewikkelde installatie
  • Geen internetverbinding vereist
  • Zeer lange batterijduur: meer dan 7 jaar
  • Extreem betrouwbaar: gemaakt en getest voor het redden van levens
  • Binnen 24 uur operationeel

Hoe werkt het?

1
Er wordt een alarm gemaakt

Via de BHV-knop of via onze slimme app met bewegingsdetectie (man-down)

2
De BHV ontvangt de noodmelding

De procedure en locatie van het alarm zijn direct zichtbaar

3
Bied hulp volgens BHV-plan

In het kort

Met de X-Guard Alarm-app kan de BHV direct alarmen ontvangen. Alle informatie omtrent het alarm worden getoond in de app. Tevens kun je via de app communiceren met de melder en de overige BHV’ers en wordt er een lijst met oproepbare BHV’ers weergegeven.

BHV via een app
Alarmen kunnen eenvoudig (automatisch) verstuurd en ontvangen worden via de X-Guard Alarm-app
Alle informatie wordt getoond
Soort alarm, naam/foto van de melder, locatie- en routebeschrijving, instructies, communicatiemopgelkijkheden, lijst met oproepbare BHV'ers.
Altijd de snelste hulp
Door onze slimme locatiebepaling kan de BHV altijd snel ter plekke zijn

Veelgestelde vragen

Staat uw vraag over ons BHV oproepsysteem er niet bij? Neem contact op en we hepen u graag verder. 

Wat is BHV?

BHV staat voor bedrijfshulpverlening. De Arbowet in Nederland heeft besloten dat een bedrijf voorbereid moet zijn op een calamiteit zoals brand, eerste hulp en ontruiming van een gebouw. Elke werkgever is daarom wettelijk verplicht om bedrijfshulpverleners te hebben. Het aantal BHV’ers is niet wettelijk vastgelegd, maar de werkgever moet er wél voor zorgen dat er altijd voldoende BHV’ers op de werkvloer aanwezig zijn. De werkgever blijft altijd eindverantwoordelijk voor de bedrijfshulpverlening en kan aansprakelijk gesteld worden bij incidenten.

Welke informatie ontvangt de BHV’er in de app?

Wanneer de BHV’er de oproep heeft bevestigd en heeft aangegeven te komen helpen, zal er in de app informatie verschijnen over:

  • Het soort alarm;
  • Naam en foto van de melder;
  • Locatie- en routebeschrijving (op kaart)
  • BHV’ers die de oproep ook hebben bevestigd;
  • Instructies;
  • Communicatiemogelijkheden met de melder:
    • Chat (inclusief een log waarin staat wat er gedaan is);
    • Belfunctie;
  • Lijst met de overige oproepbare BHV’ers;
  • Lijst met nummers die gebeld moeten worden in het geval van verdere escalatie;
  • Het alarm kan af worden gemeld indien alles veilig is en communicatie niet meer nodig is

Kan de aan- of afwezigheid van BHV’ers gecontroleerd worden?

Ja. Wij kunnen controleren of er voldoende BHV’ers oproepbaar zijn in de vestiging. Meldingen hierover kunnen ontvangen worden via bijvoorbeeld notificaties, SMS of mail (bijvoorbeeld door het mailen van rapportages).

Kan een BHV’er ook zelf een alarm versturen?

Een BHV’er kan zelf ook alarmoproepen versturen in geval van nood. Wanneer de BHV’er de functie ‘’Eigen Beveiliging’’ in het startscherm op ‘’Aan’’ heeft staan, wordt zijn/haar locatie gedeeld en wordt actieve beveiliging ingeschakeld.

Wat als er geen of onvoldoende BHV’ers hebben aangegeven te komen helpen?

In het geval dat er onvoldoende BHV’ers hebben aangegeven te komen helpen kunnen zich twee verschillende back-upscenario’s voordoen:

  • De alarmcentrale wordt opgeroepen. Deze zal vervolgens een mobiele surveillant of de politie inzetten.
  • Of, de beschikbare BHV’ers worden nogmaals, tot maximaal drie keer, opgeroepen.

Welke alarmoproepen kunnen BHV’ers ontvangen?

Ter vervanging van het bellen naar een intern noodnummer, kunnen verschillende soorten alarmoproepen worden gemaakt in de X-Guard Alarm-app. De oproepen worden automatisch doorgeschakeld naar de BHV’ers. Het is belangrijk om te weten welke soorten alarmoproepen kunnen worden ontvangen:

  • Paniekalarm: bij dit alarm is er sprake van directe paniek.
  • Assistentiealarm: bij dit alarm vertrouwd de melder de situatie niet. Er is echter geen sprake van directe paniek.
  • Man-down (valdetectie): bij dit alarm is er sprake van geen beweging (lees meer over onze man-down functie via de knoppen onderaan deze pagina)

Hoe weet de BHV wat de locatie van een alarm is?

Op het moment dat een BHV’er een alarmoproep ontvangt, wordt alle informatie omtrent het alarm weergegeven in de app. Zo wordt er aan de hand van een locatie- en routebeschrijving op een dynamisch kaartje in de app, getoond vanaf waar de alarmoproep verzonden is. Het kaartje kan geopend worden om zo de precieze locatie weer te geven. Door onze slimme locatiebepaling kan de BHV snel ter plekke zijn.

Kan ik communiceren met andere BHV’ers en/of de melder?

Op het moment dat een BHV’er een alarmoproep ontvangt, wordt er direct communicatie opgezet met de overige oproepbare BHV’ers en degene die het alarm verstuurd heeft. De communicatie wordt opgezet door middel van:

  • Een helpersgesprek tussen de BHV’ers die aan hebben gegeven te komen helpen
  • Een chatfunctie waarin gecommuniceerd kan worden met de melder en de overige BHV’ers en waarin wordt bijgehouden wat er gedaan is.
  • Een belfunctie waarmee de melder direct gebeld kan worden

Download de X-Guard Alarm-app
en probeer gratis

Scan de QR-Code om de app te downloaden

Of ontvang gratis een link per SMS naar je telefoon

Gelukt!

De SMS is verstuurd.

Heb je een BHV oproepsysteem nodig?

Wij helpen je graag! Plan nu jouw vrijblijvende adviesgesprek in:

Plan een adviesgesprek