Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u alle vragen voor u ingedeelde in handige categoriën. Heeft u toch nog vragen dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.

Gratis demo
Veelgestelde vragen
Wat krijg je in de gratis demo?

Bij het gebruik van onze gratis demo bent u volledig beveiligt, inclusief meldkamer voor een periode van 30 dagen.

Wanneer u een alarm maakt wordt u verbonden met onze meldkamer voor hulp. U wordt altijd echt geholpen en we beschouwen uw alarm als een daadwerkelijke alarmmelding.

Wilt u ons systeem testen in een andere vorm? Dan kunt u vrijblijvend een adviesgesprek aanvragen, we helpen u graag verder.

Hebben jullie mijn betaalgegevens nodig voor de demo?

Nee, u kunt de DEMO gratis en vrijblijvend installeren.

Tijdens het registreren in de app worden wel uw naam, telefoonnummer en e-mailadres gevraagd voor een correcte werking van de app. Betaalgegevens hebben wij echter niet nodig.

Terug naar de categorieën
Hardware
Veelgestelde vragen
Welke alarmknoppen zijn er?

X-Guard biedt u één gemakkelijk alarmknop die op verschillende manieren kunt gebruiken. U kunt de knop gebruiken op de volgende manieren:

  • Als polsband
  • Als sleutelhanger of nekkoord
  • Als riemclip

De alarmknop wordt verbonden met uw telefoon en maakt bij het indrukken een alarm via de X-Guard Alarm-app.

Terug naar de categorieën
Hoe werkt hulp?
Veelgestelde vragen
Hoe bepalen jullie mijn locatie?

We bepalen u locatie met grote precisie op verschillende manieren.

  • We kijken naar uw GPS-locatie
  • We controleren de netwerklocatie van de telefoon
  • We scannen naar Bluetooth- en Wifi-bakens die door X-Guard geplaatst en ingemeten zijn
  • We maken gebruik van de door ingestelde agendakoppeling
  • We maken gebruik van de door ingestelde adressen en automatische schakelingen

Deze combinatie van technieken maar onze locatiebepaling accuraat. U kunt de locatiebepaling van X-Guard zowel binnen als buiten met een goed gevoel gebruiken.

Komt er direct hulp na het indrukken van de alarmknop?

Het maken van een alarm doet u niet zomaar. Wanneer u dit doet, dan zullen wij met de grootst mogelijke zorg u verzekeren van hulp.

Dit doen we op de volgende manieren

  • We contacteren uw collega’s en/of BHV
  • De collega’s en/of geven aan of zij komen helpen
  • Parallel wordt automatisch gecontroleerd of de hulp van onze meldkamer nodig is
  • De meldkamer schaalt waar nodig op en maakt gebruik van de spreek- luisterverbinding voor verificatie van het alarm
  • Hulp, in de meest gepaste vorm, wordt direct gemobiliseerd
Maken jullie gebruik van een meldkamer?

Wij verzekeren u van hulp, bij elk alarm. U kunt kiezen om direct te melden naar een meldkamer of eerst uw collega’s en/of BHV in te zetten.

Onze meldkamers staan 24 uur per dag voor u klaar om eventuele alarmen op te vangen die niet zonder tussenkomst een een meldkamer worden opgelost.

Hoe lang duurt het voordat iemand op locatie is?

Hulp is vaak dichterbij dan u denkt.

X-Guard gaat uit van de kracht van uw eigen netwerk. Wanneer u een alarm maakt, dan is uw collega vaak dichterbij dan een landelijke hulpdienst. In veel gevallen is snelle interventie van een collega of getrainde BHV’er wenselijker dan escalatie naar een landelijke hulpdienst, puur omdat zij sneller ter plaatse zijn.

Afhankelijk van uw situatie kan hulp binnen enkele seconden bij u zijn.

Is er landelijke dekking voor beveiliging?

Ja, X-Guard heeft een landelijk dekkend netwerk van beveiligers. Zij staan 24 uur per dag voor u klaar.

Natuurlijk worden onze beveiligers alleen ingezet als dat nodig is. Uw eigen collega’s en/of BHV’ers zijn vaak dichterbij dan een hulpdienst of beveiliger. Ons intelligente systeem schakelt de juiste hulp automatisch in.

Werkt X-Guard in het buitenland?

Wij kunnen ook wereldwijd veel voor u betekenen! Door ons uitgebreide netwerk in de beveiligingswereld is het mogelijk om ook in het buitenland op de juiste manier beveiligd te worden.

Momenteel beveiligen wij al in Duitsland, België, Ierland, Frankrijk, Denemarken en Noorwegen.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag direct een vrijblijvend adviesgesprek aan.

Kan ik melden naar collega’s en/of BHV? (bhv-oproepsysteem)

Ja, u kunt gebruiken van ons ‘Onderling Melden’-protocol om direct uw collega’s en/of BHV in te schakelen.

Met Onderling Melden kunt u het alarm direct bekijken, openen en afhandelen via de X-Guard Alarm-app.

Is er niemand beschikbaar? Dan escaleert ons systeem automatisch naar een meldkamer om u ervan te verzekeren dat u altijd hulp krijgt.

Terug naar de categorieën
Jurdisch
Veelgestelde vragen
Voldoet het aan de wettelijke eisen?

X-Guard voldoet aan alle wettelijk eisen voor beveiliging. Uw data wordt zorgvuldig verwerkt door ons en onze onderaannemers. Hierover kunt u meer lezen in ons privacystatement.

Wanneer gebruik maakt van een meldkamer dan kunt u bij ons kiezen voor een PAC gecertificeerde meldkamer.

Terug naar de categorieën
Kosten
Veelgestelde vragen
Is het eenmalige aanschaf of abonnement?

U betaalt bij X-Guard niet voor een alarmknop maar voor veiligheid. Het is pas veilig, wanneer u zeker weet dat er hulp komt.

De dienstverlening van X-Guard waarborgt dat u altijd deze hulp krijgt.

Doordat wij geen verkoper van hardware zijn, betaalt u bij ons dus een abonnement.

Kan ik mijn eigen abonnement samenstellen?

U neemt bij ons een urenbundel af. Binnen deze urenbundel kunt u een aantal keuzes maken:

  • Hoeveel personen moeten er beveiligd worden voor hoeveel uur per week?
  • Wilt u gebruik maken van onze meldkamers?
  • Wilt u gebruik maken van onze professionele landelijke beveiliging?

Onze adviseurs helpen u graag bij het beantwoorden van deze vragen!

Hoe bepalen jullie het aantal uren beveiliging per maand?

U voert het aantal personen in dat u wilt beveiligen en u voert het aantal uren per week in dat deze personen beveiligt moeten worden.

De volgende formule wordt gebruikt:

Personen × Uren per week × 52 weken ÷ 12 maanden = geschat aantal uren per maand

Het aantal personen dat ik wil beveiligen wisselt, wat moet ik invullen?

Dat is geen probleem, omdat u bij ons per uur betaald kunt u uit gaan van het gemiddeld aantal personen dat u wilt beveiligen.

Voorbeeld:
U beveiligt 1 persoon voor 40 uur per week (urenbundel van 174 uur per maand)
of
U beveiligt 2 personen voor 20 uur per week (urenbundel van 174 uur per maand)

In beide gevallen komt u uit op dezelfde urenbundel en dus dezelfde prijs. U betaald bij X-Guard niet per persoon en kunt onbeperkt gebruikers aansluiten zolang u binnen de urenbundel blijft.

Hoe werkt een ‘onbeperkte 24/7’-bundel?

Bij een ‘onbeperkte 24/7’-bundel geeft u aan hoeveel personen u wilt beveiligen. U betaalt dan een vast bedrag per gebruiker. De prijs voor de onbeperkte bundel staat gelijk aan 45 beveiligingsuren per week.

U geniet nog steeds van onze staffelkortingen bij een hoger aantal gebruikers.

Wanneer kies ik voor een professionele alarmcentrale?

U kiest voor een professionele alarmcentrale  wanneer u geen eigen beveiliging tot uw beschikking heeft. Wij maken dan gebruik van een meldkamer om u ervan te verzekeren dat u altijd hulp krijgt.

Een meldkamer kan eventueel professionele Landelijke Opvolging inzetten waar nodig.

Waarom kan ik de Landelijke Opvolging niet selecteren?

U kunt de professionele Landelijke Opvolging alleen selecteren als u ook gebruik maakt van onze alarmcentrale / meldkamer.

De centralist voert een verificatie van het alarm uit en schakelt waar nodig landelijke opvolging in.

Terug naar de categorieën
Privacy
Veelgestelde vragen
Hoe is de privacy geregeld?

Uw data wordt zorgvuldig verwerkt door ons en onze onderaannemers. Hierover kunt u meer lezen in ons privacystatement.

Samengevat beloven we u dat uw data goed beveiligt wordt opgeslagen en dat we alleen data verzamelen die noodzakelijk is voor het bieden van hulp.

Kan mijn werkgever mij volgen?

Standaard is dit niet mogelijk. Ons systeem biedt echter wel de mogelijkheid voor uw werkgever om dit te kunnen. Wanneer uw werkgever dit doet, dan dienen ze u als werknemer hier van te voren over te informeren en uw toestemming te verkrijgen.

Is dit niet gebeurd? Dat volgt uw werkgever u niet.

Terug naar de categorieën
Technisch
Veelgestelde vragen
Werkt jullie app zonder internet?

U heeft een data- of WiFi-verbinding nodig om onze app te gebruiken. Om het alarm te verzenden via ons app is er altijd een internetverbinding nodig. Heeft u tijdelijk geen verbinding? Dan houdt onze app het alarm vast tot de verbinding hersteld is.

We kunnen u helpen met een oplossing op maat op plekken waar geen internetverbinding mogelijk is. Maak een afspraak met een van onze adviseurs en we helpen u graag verder. We hebben verschillende oplossingen voor gebieden waar geen internet mogelijk is:

  • Plaatsen van een WiFi-netwerk
  • Plaatsen van een GSM-repeater
  • Verbinden op het Lora-netwerk met speciale alarmknoppen
Werkt het op alle telefoons?

X-Guard werkt op de meeste Android- en iOS-toestellen (zie minimale vereisten besturingssysteem). Om te testen of de app goed werkt op uw telefoon kunt u binnen 5 minuten onze DEMO installeren. Deze kunt u direct 30 dagen gratis testen en gebruiken.

Heeft u vragen over de ondersteuning op uw telefoon? Maak direct een afspraak met een van onze adviseurs.

Is X-Guard geschikt voor Bring Your Own Device (BYOD)?

Het uitrollen van X-Guard binnen uw organisatie is gemakkelijk en wordt geregeld via een simpele QR-code. Dit werkt ook op privétoestellen.

X-Guard werkt op de meeste Android- en iOS-toestellen (zie minimale vereisten besturingssysteem). Om te testen of de app goed werkt op uw telefoon kunt u binnen 5 minuten onze DEMO installeren. Deze kunt u direct 30 dagen gratis testen en gebruiken.

Heeft u vragen over de ondersteuning op uw telefoon? Maak direct een afspraak met een van onze adviseurs.

Wat is het voordeel van een app?

X-Guard is meer dan alleen een app, we bieden u niet alleen de manier aan om een alarm te maken maar garanderen ook de hulp bij elk alarm.

Een app is makkelijk te installeren zonder dat u een duur apparaat hoeft te kopen. U heeft waarschijnlijk al een telefoon en kunt binnen 5 minuten onze app installeren en genieten van onze volledige dienstverlening.

Wilt u geen telefoon kopen of heeft u geen telefoon? Vraag onze adviseurs naar onze X-Guard Alarm Device, deze wordt bedrijfsklaar aan u geleverd en draait alleen onze app.

Terug naar de categorieën
Waarom beveiligen
Veelgestelde vragen
We hebben een RI&E gedaan en zoeken nu beveiliging, is X-Guard geschikt?

Met de dienstverlening van X-Guard kunt u veel onveilige situaties veiliger maken. Wanneer uit uw RI&E blijkt dat u te maken heeft met alleenwerkers en hen moet beveiligen, dan kunnen wij u uiteraard helpen.

Maak direct een afspraak met een adviseur en we helpen u graag verder.

Terug naar de categorieën

Heeft u nog vragen?

Neem gerust contact met ons op! We helpen u graag verder.

Probeer gratis
Adviesgesprek

X-Guard maakt gebruik van cookies.

Als je onze website gebruikt, ga je ermee akkoord dat we cookies plaatsen. Meer informatie vindt je in ons privacy statement.