Wij willen iedereen overal goed beveiligen!

Bij X-Guard zijn we continu aan het zoeken naar een balans tussen veiligheid en comfort. Wij vinden het erg belangrijk dat onze veiligheidsoplossing jou overal veiligheid kan bieden en dat je kan rekenen op de juiste hulpverlening. Echter, moet het niet zo zijn dat je in ruil daarvoor een stukje comfort moet inleveren.

Man-down

Door middel van de Risico-knop in onze Alarm-app kun je als ‘alleenwerker’ veilig alleen je werk uitvoeren. Wanneer je ten val komt en er zijn geen mensen aanwezig in je directe omgeving, detecteert de Alarm-app dat je onvoldoende beweegt en slaat automatisch alarm. Zodra je even rustig ergens gaat zitten, tijdens de pauze of bij een toiletbezoek, kun je zelf de pauzestand aanzetten of deze wordt automatisch aangezet wanneer de telefoon op een vlak oppervlak word gelegd. De man-down functie wordt dan weer ingeschakeld wanneer er beweging wordt gedetecteerd ow de pauzetijd verstreken is. [lees meer over man-down]

De man-down functie in de Alarm-app is dus een functie die in alle gemakken is voorzien. ‘Alleenwerkers’ hoeven nooit écht helemaal alleen te werken met de X-Guard Alarm-app.  Echter, merkten wij dat er ook op bepaalde momenten ongemakken kunnen ontstaan omdat je bijvoorbeeld vergeet de Risico-knop uit te schakelen of omdat de pauzestand niet automatisch ingeschakeld is. Het vooralarm dat bij onvoldoende beweging automatisch gegenereerd kan dan afgaan en dat kan irritatie en overlast opwekken.

Situatieschets

Denk bijvoorbeeld aan een situatie waar je net alleen gewerkt hebt met de Risico-knop ingeschakeld. Je rijdt naar de volgende locatie en je telefoon blijft in de Risico-modus in je werk tas. Terwijl je aan het rijden bent gaat het vooralarm af omdat de app onvoldoende beweging gedetecteerd heeft. Dit is natuurlijk niet prettig wanneer je aan het rijden bent.

Wij merkten dat in dit soort situaties veiligheid en comfort niet in balans zijn. Daarom zochten wij naar een oplossing waarbij deze balans wel aanwezig is.

Géén Man-down maar ‘Alleenwerkers-detectie’

Omdat de Alarm-app heeft gedetecteerd dat je alleen werkt, gaan wij jouw beveiliging opschalen.

De nieuwe manier van beveiligen – zo noemt X-Guard deze nieuwe, innovatieve functie in de Alarm-app. De Alarm-app detecteert dat jij alleen werkt op een locatie of moment dat je niet alleen mág werken. Wij gaan jou beschermen op deze locaties en tijdstippen, zonder dat jij er naar om hoeft te kijken – je hoeft alleen maar de Alarm-app bij je te dragen.  Het is een soort ‘’airbag’’ in je telefoon; je hoeft niks in te schakelen – hij zit er gewoon. Veiligheid en comfort in één!

Hoe werkt het?

Als organisatie of bedrijf kun je aangeven wanneer(tijden) en waar (locatie/risicogebieden) iemand niet alleen mag werken. Wij zorgen er vervolgens voor dat de functies in de Alarm-app zo ingesteld worden dat medewerker(s) op deze plekken en op deze tijdstippen veilig kunnen werken: een automatisch alarm wordt gegenereerd in het geval van onvoldoende beweging. Wij zorgen ervoor dat jij veilig alleen kunt werken zonder omkijken.

X-Guard kan bovenstaande op veel verschillende manieren naar wens inrichten. Deze tijden en locaties kunnen tevens zelf handmatig worden toegevoegd in de app door middel van de instelling van Automatisch Schakelen (lees meer…).

Stel je voor…

Je werkt na werktijd (18:00) door op kantoor. Jouw werkgever heeft aan ons doorgegeven dat je na ’s avonds 18:00 niet meer alleen op kantoor mag werken. Wanneer de Alarm-app detecteert dat jij om 18:00 nog op kantoor bent, dan ziet de app dat als een risicoplek op een risicotijdstip en schakelt automatisch de Risico-knop in zodat jij veilig kunt werken. Wanneer jij vervolgens het kantoor verlaat, gaat de Risico-knop automatisch uit. Je kunt er ook voor kiezen dat de knop pas uit gaat op het moment dat je op je huisadres arriveert.

In het hele proces hoef je niks te doen, wij zorgen ervoor dat jij veilig kan werken!

Onze toekomstplannen

In de toekomst willen wij ervoor zorgen dat de Alarm-app kan zien of je met meerdere collega’s op dat moment aan het werk bent. Wanneer deze collega’s het gebouw verlaten detecteert de app dat jij alleen op locatie bent op een bepaald tijdstip en schakelt de app automatisch de Risico-knop (man-down) in.

Ook zijn we bezig met ‘’agressie-detectie’’ waarmee de Alarm-app automatisch kan detecteren, aan de hand van bepaalde woorden of emotie(s), dat een gesprek uit de hand loopt. Op basis daarvan reageert de alarmcentrale die vervolgens de juiste hulpverlening inzet.

Meer weten over de mogelijkheden binnen X-Guard? Via onderstaande link kunt u geheel vrijblijvend een adviesgesprek inplannen: