De agendakoppeling in de X-Guard Alarm-app maakt het mogelijk om een GPS-locatie nauwkeuriger te bepalen door afspraken met bijbehorende adressen uit jouw gekoppelde agenda te gebruiken.
Zo koppel je jouw agenda:
Bij het toevoegen van een Microsoft-account heeft je jouw inlognaam en wachtwoord nodig. Indien je deze gegevens niet weet, kun je contact opnemen met de systeembeheerder van jouw organisatie
Nedap ONS en Myneva
Binnenkort wordt er een koppeling ontwikkeld met de software van de cliëntvolgsystemen Nedap ONS en Myneva. Deze koppeling zal het automatisch updaten van adressen mogelijk maken, wat leidt tot een nog snellere herkenning van alarmlocaties. Dit zal de functionaliteit van de app verder verbeteren en het gebruik ervan nog efficiënter maken.
Technische specificaties en privacy
Bij het maken van een alarm wordt de agenda van de melder automatisch bekeken door het systeem, maar er wordt niet gekeken naar de titel, beschrijving van een agenda-item of de deelnemers van een agenda-item. Alleen de relevante informatie voor het bepalen van de positie wordt gelezen. Het systeem controleert of er een agenda-item op dit moment bezig is en vergelijkt het adres van dat item met de GPS-positie van de melder. Als deze posities dicht bij elkaar liggen, wordt het adres dat is ingevoerd bij het agenda-item gebruikt bij de alarmoproep van de melder. Er wordt een standaard marge van 30 minuten gebruikt, maar deze kan worden aangepast. Items die de hele dag duren worden altijd gecontroleerd.