(Kritieke) melding met alarmgeluid in de Alarm-app
Als je een alarmoproep ontvangt krijg je een geluid- en trilsignaal binnen op je telefoon (je kunt zelf het geluid bepalen). De alarmoproep ontvang je ook als je telefoon op stil of niet storen staat. Bij openen telefoon komt de Alarm-app direct naar de voorgrond en kun je aangeven of je kunt helpen of niet.
Om te testen of het werkt, kun je even een testalarm versturen (groene knop in het beginscherm). Je ontvangt dan niet de alarmoproep van een ander, maar je eigen alarmoproep. alle informatie omtrent jouw eigen gemaakte alarm komt binnen in de app. Je kunt testen of je de melding binnenkrijgt en of alle informatie klopt.
Mocht de test niet werken of niet goed gaan, volg dan de onderstaande stappen:
- Klik op het tandwieltje met ‘‘Wijzig instellingen” en dan op ”Gedrag van de app”
- Scroll naar beneden naar ”Binnenkomende alarmen”
- Schuif de schuifknop naast ”Kritieke meldingen” naar links, de knop wordt grijs.
- Bij een alarmoproep wordt je nu gebeld en je ontvangt een SMS.
Binnenkomend telefoongesprek + SMS (back up)
Indien ons systeem constateert dat de melding niet of niet goed wordt ontvangen wordt je gebeld en wordt er ter ondersteuning een SMS naar je gestuurd. Het nummer waardoor je gebeld door 088 126 1222. Sla dit nummer op in je contactenlijst zodat je meteen kan zien dat het om een alarmoproep gaat. Bij openen telefoon komt de Alarm-app direct naar de voorgrond en kun je aangeven of je kunt helpen of niet. Toets 5 als je gaat helpen. Toets 9 als je niet kunt helpen.
In onderstaand instructiefilmpje kun je zien hoe het ontvangen van alarmoproepen werkt. In beide gevallen (via kritieke melding of een binnenkomend telefoongesprek) krijg je dezelfde informatie binnen.