Noodnummer integreren

Wij kunnen een intern noodnummer voor u inrichten voor een snelle en accurate doorzetting van een alarm. Door te bellen naar dit noodnummer kunnen bijvoorbeeld BHV’ers of AIT medewerkers opgeroepen worden zonder tussenkomst van een derde (bijv. receptionist), hierdoor kan de BHV zonder vertraging bij de hulpbehoevende medewerker aanwezig zijn.

Hoe werkt het 

Wij registreren allereerst de telefoonnummers van de medewerkers die moeten kunnen alarmeren naar het interne noodnummer. U levert hiervoor een lijst met telefoonnummers aan. Het interne noodnummer kan een regulier telefoonnummer zijn die vervolgens gekoppeld wordt aan een door X-Guard aangeleverd telefoonnummer. Wij raden het aan om een verkort noodnummer (bijv. 777)  te gebruiken voor het alarmeren naar het noodnummer.

Wanneer iemand een alarm verstuurt via het (verkorte) noodnummer, wordt dus de oproep doorgezet naar het nummer waaraan het noodnummer gekoppeld is. Wij kijken vervolgens of het nummer van diegene die een alarm verstuurt, in de lijst van telefoonnummers staat. Wanneer dit niet het geval blijkt, breken wij de actie af. Wanneer het nummer in de lijst staat kan het volgende gebeuren:

  1. er wordt doorverbonden naar een geautomatiseerd bandje die aangeeft dat de oproep bevestigd is en dat er hulp (bijv. de BHV) onderweg is.
  2. er wordt automatisch doorverbonden naar een medewerken (bijv. de BHV) die rechtstreeks hulp kan bieden. Zij ontvangen de informatie over de alarmoproep van de hulpbehoevende collega in de Alarm-app

Wij richten het voor u in

X-Guard kan het bovenstaande voor u inrichten, het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van een lijst van de telefoonnummers van de medewerkers + het interne noodnummer waarnaar alarmoproepen verzonden kunnen worden (bijv. 777)

U kunt de lijst met telefoonnummers aanleveren door:

  • een mail te sturen met de te integreren telefoonnummers (dus alle telefoonnummers van de medewerkers die moeten kunnen alarmeren naar het interne noodnummer) + het verkorte noodnummer.
  • iedere medewerker die moet kunnen alarmeren naar het interne noodnummer de Alarm-app te laten downloaden – wij integreren vervolgens deze telefoonnummers.

Hoe werkt het?

1
Je activeert een alarm: paniek- of 'mandown'-alarm.
2
De Alarmcentrale wordt meteen opgeroepen. Zij Beoordelen door te luisteren of de politie moet worden ingeschakeld.
3
De Teamcoaches krijgen parallel de oproep binnen in hun telefoon.
4
Bij twijfel wordt je gebeld, en bij geen gehoor worden de collega's binnen 2.000 meter opgeroepen om te controleren wat er aan de hand is.
5
Niemand binnen 2000m oproepbaar? Dan worden de Teamcoaches gebeld voor verder actie.

Op zoek naar meer informatie?